Wednesday, December 09, 2009

Mahkamah sudah...

"The supremacy of Bahasa Malaysia or the Malay language in our courts cannot be denied. Article 152 of the Federal Constitution, read together with section 8 of the National Language Act provide that all proceedings, other than the giving of evidence by a witness, in the Federal Court, Court of Appeal, High Court and subordinate court shall be in the national language.

Baca lagi di sini.

..., sekolah anak-anak kita bila lagi?

p/s: Jangan ada pula yang nak politikkan keputusan mahkamah ini cukuplah... banyak sangat tengok orang main politik, naik biru mata saya yang hitam ni tengok perangai-perangai tok wakil, pembesar negeri dan pak menteri main politik semenjak dua menjak ni.. macam dah tak ada kerja lain..

10 comments:

ABC said...

MSI,
nampak sekarang ente dua minggu scully baru tulis. sibuk di mahkamah buat duit ke tuan?
rindu rasa di hati orang temasek.
hidup mahkamah!

Anonymous said...

Saya setuju dgn saudara dan pandangan sdr. Silalah lawat kami di www.rajamenangis.blogspot.com

Rhino Rin said...

How very true sir. But some smart alex couldn' care less.

Anonymous said...

LK,

Bukannya loyar dia tak tahu BM. Bukannya tak tahu law - depa sudah berpuluh tahun jadi loyar.

Tak tahulah kalau depa tak kesahkan menang ke kalah ke asalkan boleh melambatkan kes Anuarul Jalan Belakang. Padanlah ketua barisan peguamnya dahulu, Haji Sulaiman Abdullah, tarik diri. Memang boleh dapat banyak duit jadi loyar Anwarul. Mungkin loyar Islam tu ada conscience. Nampak tak ikhlas tujuan Anwar, dia tarik diri.

Mungkin ini spekulasi. Tapi banyak maanusia hidup dengan spekulasi, bukan? Lihat sahaja tomahan DAP terhadap MACC berkenaan kematian TBH.

Kalau Karpal tak indahkan BM dan kemukakan kes dalam BI, padan muka dia. Tapi Anwarul banyak duit. RM2-3 billion kata bekas setafnya dilaporkan diakhbar. Yang anehnya Karpal tidak pun suka, malahan tidak setuju rasanya, Anwarul mengetuai PR. Sekarang dia pembela Anwarul. Duit punya pasal ke, PR sudah desperate ke?

Abu.

Anonymous said...

MB negri sembilan mat hassan cukup hebat. terbaca dalam suratkhabar baru ni dia kata dia tak tahu undang-undang bahawa salah pakai money changer hantar rm10juta ke london.

Tak sangka kita ada menteri besar yang bodoh-bodoh dalam malaysia ini. rupanya kita selama ini dipimpin oleh mb bodoh.

dengar cerita mat hassan pernah jadi manager maybank di london pada satu masa dulu. maka maybank nampaknya dapat mb bodoh. tak tau undang2.

najib pula entah apa dia buat. buat pekak badak saja. lama-lama umno jadi badak berendam.

Anonymous said...

Is it not an irony that Anwar (Budak Kolej pulak tu =0 Ahaks! MAKTAB MELAYU Kuala Kangsor..) that has been fighting in his youths for the supremacy of Bahasa Melayu, suddenly fails because of submission in English?

Mana ada respect for Bahasa Melayu? Cakap lain bikin lain.


MRSM Kalae Chepo 66/73

Kenn said...

Dear Sir,

"RACISM

"Saya berharap semua ahli DAP berhati-hati dalam menjalankan gerakan kita. Kita semakin hampir dan DS Anwar Ibrahim tidak boleh berbuat apa-apa. Ingat, gerakan kita adalah untuk anak bangsa kita yang selalu dikeji oleh Melayu. Ayuh, bangsa Cina, kuasai dan rebut apa yang Melayu tidak mampu. Jangan kita terhutang budi dengan Melayu...."

~ LIM GUAN ENG"

mangchikla said...

Biru Mata Hitam Ku

Lawyer Kampung said...

Bro rem, takde lah sibuk sangat boss. Kita ni tak perlu tulis banyak2 dah, blog oped kan dah ada... pro some more... :D

Saudara Abu, terimakasih atas pandangan tuan :)

Rhino Rin, thank you for the comment :)

MRSM Kalae Chepo, alamak malu saya tuan.. haha

Kenn, tq for the info ;)

Mangchikla, terimakasih untuk link yg diberikan. :)

Lawyer Kampung said...

Raja Menangis, terimakasih untuk link :)