Monday, June 22, 2009

Tahniah PAS!

Bila gabungan yang sampai kini tidak boleh putuskan hatta bagaimanakan bentuk lambang/logo gabungannya sekalipun boleh bercakap bagi pihak anda. Teruskan semoga berjaya.

Pakatan says no to unity government, aims to win federal power 

Pakatan Rakyat rejects unity talks

Pakatan Rakyat’s Stand on Unity Government

Oh! Saya berasa sanggat banggaahh!! (Guna intonasi sama dengan Labi masa dia 'speaking' dgn labu dlm night club dalam Labu & Labi)

Tolak usaha cari  titik tolak menyatupadukan semula melayu, okay lah mungkin semua berasa ada alasan yang bernas, banyak alasan bila masing-masing ada luka-luka lama yang masih lagi belum sembuh, bila politik lebih penting dari segalanya... tetapi nak saya tanya sikit, boleh ke lepas ini kalau gabungan reject usaha ke arah perpaduan sesama islam pula?

11 comments:

wanbaki said...

bergabung dengan DAP tu ok dah.... dah cukup tebal dah...sebab PAS tak perlukan kuasa. PAS cuma nak bagi tau rakyat yang PAS nak kan ISLAM. dah cukup.

Mungkin PAS takut bila PAS jadi kerajaan dia tak mampu nak laksanankan apa yang dijanjikan. Alasan paling kukuh bila PR menang nanti adalah "PAS TAK BOLEH LAKSANAKAN HUKUM ISLAM KERANA PR TIDAK BERSETUJU" maka PAS tak perlu untuk menjadi leader didalam PR.

Nurimo said...

Salam,

Anda dijemput untuk bagi idea/komen dalam blogs.
Walaupun fahaman berbeza tidak mengapa.
Idea/komen anda sangat saya hargai.


http://kuberharap.blogspot.com

Anonymous said...

Salam Tuan Lawyer,

Tak heran pun UG tak jadi.. fully expected it. Tapi selama ini kita dengar pujian tentang betapa baiknya diadakan perpaduan, kenapa tidak diteruskan saja 'UNITY TALK', maknanya diluar lingkungan skop politik antara wakil Pas dan Umno atau sapa saja yang punya ahli terdiri dari orang Melayu. Macam Kongres Melayu gitu...

Yang penting tak perlu publisiti kerana tiada political mileage darinya cuma kesedaran orang Melayu dari parti politik yang berbeza tentang mempertahankan hak dan kedaulatan bangsa Melayu yang beragama Islam.

TAAVEEKUN PERAK said...

Mcm mana Pas nak stuju dgn perpaduan melayu.Pas dah terpakai berpuluh2 juta dari anwar aljuburi utk pru 12.Anwar lah programmer Pas skrg.Pas menuju neraka dan Rebah.

Quantum Metal Consultant said...

UMNO melalui Muhyiddin agak gopoh sedangkan PAS masih berahi dengan Anwar.

Cucu Tok Selampit said...

Salah lah tu Tuan Lawyer, macam mana hendak tetapkan lambang dan logo. Mereka itu Pakatan Haram, tidak berdaftar. Lebih kurang Hindraf lah.

Singh Is Kinng said...

Salam Tuan Lawyer,

Tak mungkin dalam masa terdekat akan ada perpaduan sesama Islam selagi Anwar dan Kit Siang yang menjadi nakhoda menentukan haluan.

Tetapi Islam dan melayu akan bangkit bersatu bila masjid dah jadi casino, but it's too late now.

Wassalam.

bro brotherhood, said...

As-Salam Bro LK,.. heheh,..apo nak dikato,..TG Hadi dh brjaya!! dia dh tau sapa MP yg against dia 10 org & mungkin a few more,..neway, gue rasa TG Hadi trpaksa as Nik Aziz dh suara setuju tp membabitkan PKR/DAP jd TG Hadi kena relax le dulu,..lg pun dia tau DSN setuju nak bincang & dia org akan buat prjumpaan dlm gelap le,..wakaka,..heheh,..wat else can I say,..(,")

bro,..gue rasa Nik Aziz tu dh melelong dah tu,..dh tak mcm Tok Guru dh,..more towards lupa diri & sesat,..apo nak dikato,..heheh..I stand by my observation..(,")

Anonymous said...

Bila dah sakit baru nak cakap perpaduan sesama islam, masa sihat tak ingat nak mati, teruk pembangkang dibuli oleh UMNO dan Barisan Nasional.

Anonymous said...

Orang biasa,
you are the text-book example of a dungu and bangang malay being manipulated by insincere LKS and his chinese army.

Anonymous said...

sedapnya bahasa!!!