Tuesday, March 10, 2009

Pakej Rangsangan RM60 billion: Semoga Terangsang!

"RM 60 Billion... banyaknya duit", kata sahabat saya tadi.


"Dari mana nak mai RM sebanyak tu?" tanya beliau lagi.

Saya jawab, ".. baguslah, sekurang-kurangnya bunyi berpuluh biliyun ringgit Malaysia yang tersedia untuk dimanfaatkan atas nama Pakej Rangsangan ke 2 itu sahaja sudah boleh meransangkan semangat kita..."

Sahabat saya bertanya lagi kepada saya, "...Ada tulis nama hang ka, aku ka dalam Pakej Rangsangan 2 tu?"

Saya pun sekadar tersenyum sumbing sebagai jawapan kepada soalan tersebut.

Tidak diperlukan seorang cerdikpandai ekonomi bagi memastikan kejayaan pakej rangsangan yang diumumkan. Apa yang perlu bagi saya, selain dari dana yang dinyatakan, kerajaan kenalah pastikan yang berhak dan perlu dirangsangkan, akan terangsang dan rangsangan ini hendaklah berlaku tepat pada masa dan ketikanya. Jangan pula nanti tidak kedengaran bunyi dan suara manusia terangsang tetapi hanya bunyi-bunyian ketirisan, titisan demi titisan ketirisan.... tup, tap, tup, tap....

P/S

Untuk ringkasan mini bajet tersebut dan harapan TPM sendiri bagi menjayakan apa yang telah dibentangkan, sila berkunjung ke blog dan laman web beliau sendiri, 1Malaysia di sini dan di sini.



Sumber/Gambar: The Malaysian Insider

5 comments:

TAIPINGMALI said...

depa tu kalau boleh pakat nak soranng 3 ribu. tak boleh byk bagi 1k pun depa rebut ambil

dinturtle said...

Ransanglah aku ! Aku rela diransangkan..... auwww...

hantupaku said...

amboiiii...senyum sumbing nampak

Lawyer Kampung said...

bro taiping mali, ;-)

bro dinturtle, alamak bunyi macam dah tepat rangsangan tu :-)

bro hantupaku, depa la kata ...senyum 'sumbin';-)

Lawyer Kampung said...

hantupaku..senyum tambah 'sumbin' bila menang 4-0 lah! ;-)