Friday, January 02, 2009

Lawan Wan Farid nanti di P36

Kemaskini 7.26am

Bukan Mat Said ye, tetapi ADUN PAS (ADUN Wakaf Mempelam) yang sedang dilawan "hujah" oleh ADUN Kijal (as he was then), yang merupakan MB Terengganu sekarang, di dalam *video youtube di bawah ini.

Terimakasih kepada Penarik Beca kerana informasi ini, di sini dan sini. Baca juga OpEd di sini.



Bakal Calon PAS nanti walaupun kurang dikenali di peringkat nasional, beliau bukanlah muka baru bagi politik negeri Terengganu, baca di sini.

*Video Youtube ihsan deansama (Video lama sebelum perlantikan MB sekarang).

4 comments:

Quantum Metal Consultant said...

Inilah sikap pemimpin Melayu di kedua dua pihak yang kurang cerdik. Kedua dua calon sudah mempunyai peranan dan tanggungjawab masing2 sebelum ini dan belum tentu dapat melaksanakan dengan baik kepada rakyat tetapi kini 'dipertaruhkan' pula dalam satu permainan politik yang merugikan.

Mereka ketandusan calon yang sesuai atau 'otak pemimpin mereka'seperti paklah, najib dan hadi awang yang 'bungol'. Inikah sikap sikap mereka yang mahu rakyat 'kagum dan hormati'.

Anonymous said...

kekekeke. kesian terengganu ade MB mcm ni. lagi kesian istana yang pilih mamat ni. idris sopan lagi kot. hehe

http://writtenbyhim.wordpress.com/

Hafizzul said...

Saya rasa dah ok la tu calon tu, apa yg tak oknya ..? :)

Son of My Parents said...

Salam Tuan Lawyer,

Walaupun saya berpendapat bahawa kedua-dua ADUN tersebut radikal (yang mana di sebelah kanan Speaker tu macam gangster kampung dusun manakala yang di sebelah kiri Speaker tu macam 'goody two shoes' - senang-senang kata orang lain 'lebih kejam dari Yahudi'), saya rasa calon PAS tersebut mungkin lebih 'gentleman' jika dibandingkan dengan ADUN Kijal itu. Apa-apapun ADUN Wakaf Mampelam perlulah mengawal emosi ketika berhujah di Parlimen kelak - sekiranya dipilih.

Terima kasih. Wassalam.