Tuesday, May 27, 2008

Kiri Salah Kanan Pun Salah

Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan konsep ketuanan bangsa Malaysia yang dikemukakan Timbalan Presiden Umno, Dato' Seri Najib Razak adalah strategi terdesak Umno tatkala parti itu semakin tidak diterima umum.
Bercakap kepada Harakah di Pejabat Pembangkang di Parlimen semalam, Presiden PAS berkata, konsep yang diperkenal Umno itu sebenarnya usaha terdesak untuk memenangi semula hati rakyat.
PAS melihat Umno gagal menjadi pembela kepada rakyat pelbagai bangsa, malah 'Ketuanan Melayu' yang diagungkan Umno sejak dahulu tidak mampu membela nasib bangsa Melayu sendiri.
Baca lagi di sini


Ketuanan Bangsa Malaysia salah, ketuanan melayu pun salah... Kiri salah, kanan pun salah... mana satu kalau macam ini? Kita ambil jalan tengah sahajalah. Siapa sebenarnya yang bermain politik di sini?

1 comment:

Anonymous said...

Inilah contoh terbaik mentaliti pembangkang. Bahkan di negeri2 yang diperintah mereka, mereka ini masih lagi bertindak seolah-olah mereka masih lagi pembangkang. Pembangkang akan tetap membangkang, dahulu, kini dan selamanya. Hidup UMNO!