Friday, May 30, 2008

Ezam Not Constesting-lah!

Pulak dah...



..ayoo, semalam this (above) was the story-lah and The Malaysian Insider even quoted the BERNAMA about it. Now, I read this.

Ezam nafi mahu tanding Ketua Pemuda
30/05/2008 4:10pm

Utusan Online (Terkini)
KUALA LUMPUR 30 Mei – Bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamad Ezam Mohd. Noor menafikan laporan bahawa beliau sedia bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO pada pemilihan parti Disember ini.
Tegasnya, beliau bukan sahaja tidak mahu terbabit dalam perebutan jawatan itu malah tidak mempunyai perancangan untuk bertanding sebarang jawatan dalam UMNO.
Menurut Mohamad Ezam, penjelasan itu dibuat ekoran kekeliruan yang timbul berhubung laporan akhbar mengenai hasratnya untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda pada pemilihan akan datang.
"Saya ingin menyatakan saya tidak mempunyai sebarang perancangan untuk bertanding jawatan tersebut atau mana-mana jawatan dalam UMNO.
"Fokus saya sekarang adalah semata-mata untuk membantu kepimpinan dalam agenda perubahan dan pembaharuan dalam parti dan kerajaan,’’ katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Kenyataan berkenaan dikeluarkan ekoran laporan agensi berita Bernama semalam bahawa beliau sedia bertanding jawatan Ketua Pemuda jika ia mampu membina dan mengangkat martabat Melayu.
Menurut Mohamad Ezam, pada masa ini, beliau tidak mahu hilang fokus iaitu untuk membantu membawa pembaharuan dalam kerajaan dan parti.


If that is the case, I'd say "Syabas!". Ezam said he is focusing to assists the leadership and the agenda of reforms in UMNO and the government. That's about it. "Who says I want position?"
Confused? Not you alone, apparently so did this blogger here. Do not lose your marbles over this bro!

4 comments:

CaptainCaveman said...

You think all these UMNOputeras really care about ordinary Malaysian ah. They only think of their 'rice bowls' and they busy protecting it so much so they forgot to administrate the country. Eventually ordinary Malaysians rice bowls is affected

Anonymous said...

Brother CK, not all UMNOputeras like that. Some are sincere and not monetary driven. I am against hasty generalisation. As such, I do believe not all in Pakatan Rakyat are opportunists either.

Anonymous said...

to all UMNOputeras and pro-UMNOputeras. You all can go to hell

Anonymous said...

Apa "go to hell" ni? Ini seditious ni. Jaga sikit bahasa tu.