Sunday, July 20, 2008

Some people....




...they just don't get it.


“Ia tidak melibatkan royalti minyak. Bagaimana nak guna wang royalti minyak, kita masih belum menerimanya daripada kerajaan pusat,”

Ahmad berkata, keputusan pembelian kenderaan berjumlah RM3.43j uta itu dibuat berikutan kos penyelenggaraan Proton Perdana V6 Executive yang digunakan oleh Exco dan pegawai kanan kerajaan negeri sebelum ini terlalu tinggi.

"Bukannya kita nak kata kereta keluaran nasional tidak baik, tetapi hakikatnya kereta itu tidak sampai dua tahun terpaksa diselenggara kerana beberapa komponen kereta seperti kotak gear rosak.


Read Pembelian Mercedes bukan guna duit royalti - Ahmad

I feel sorry for these Terengganu folks....

I am in Terengganu by the way; munching away "Ikang Celup Tepung" made and sold by hardworking people of Terengganu. For now, I don't think they need an E200 Kompressor, a new benchmark and a sign of progress for the state?!

Pic: NST (Read here)

5 comments:

Ganu kite said...

Kena suruh BPR siasatlah, apa yang mahal sangat selanggara perdana V6 sampai kosnya RM50, 000...

“Contohnya kereta yang dinaiki Pengerusi Jawatankuasa Perindustrian, Perdagangan dan Alam Sekitar, Toh Chin Yaw sudah dua kali diselenggara yang melibatkan kos sehingga RM50,000. Tetapi kalau kereta Mercedes walaupun mahal tetapi ia jimat dari segi penyelenggaraan tempoh jangka panjang,” katanya

Lawyer Kampung said...

Precisely ganu kite. 2 "penyeleranggaan" costing RM50K?! Something is truly wrong either with that car or those workmanship's invoices. Poor, poor terengganu...

Anonymous said...

Aku pun mushkil dengan si mat said ni. Berdegar-degar bualnya masa nak mengampu nak jadi MB ganti si deris. Semuanya kerana rakyat, demi rakyat, untuk rakyat. Rakyatlah segalanya.

Kereta mercedes pun untuk rakyat ke?

KN36 said...

sheesh - i coulda fixed the car real good, charged the fool 20K & still make a handsome pocket for myself. where are these jokers sending their cars to be maintained?

let's face it - cars are depreciating assets & deteriorating goods. the longer you use them the more they cost to maintain. regardless. & in this day & age where everything is electronic there's even easier odds of things going wrong than cars of old.

what fools. i truly feel sorry for the folks in terengganu.

Anonymous said...

Sekarang baru orang kat Terenganu tau mana intan mana kaca. Seronok ke dapat MB tak cerdik? Elok-elok dah ada MB yang ada visi dihumbannya jauh-jauh. Pandai paklah lagi dari korang nampaknya kali ni bila dia pilih idris daripada si mat siad ni.